A Berlini Filmmúzeumban végig követhettük a filmtörténet és a filmezés alakulását, fejlődését a kezdetektől egészen napjainkig, a Modern Művészetek Múzeumnak nemrég nyílt Magyar Modern kiállításán pedig elmélyedhettünk a 20. század eleji magyar alkotók festményeiben, grafikáiban. Európa kortársművészeti központjában a kis galériák, kortárs alkotók kiállításai, vagy akár az East Side Gallery – ami a berlini fal egy megmaradt részén lévő „street art” kiállítás – közel olyan nagy hatást gyakoroltak ránk, mint a Neues Museumban látott egyiptomi gyűjtemény vagy a Pergamon Múzeumban kiállított babiloni, bizánci kincsek végeérhetetlen tárlata.
Osváth Gábor segítségével szabad bejárásunk volt az Interfilm Berlin Rövidfilm Fesztivál minden vetítésére, programjára. Láttunk versenyezni nem csak német rövidfilmeket, hanem dokumentum- és nemzetközi filmeket is – ez utóbbi kategóriában versenyzett Beleznai Márk kisfilmje, a Kakukkfióka. Több filmnek is közösen drukkolt az osztály, és nagy örömünkre nem egy díjazott is lett. Érdekes tapasztalat volt a készülő filmek pitch-eit végighallgatni – nem könnyű műfaj 5 percben, lényegre törően, ugyanakkor szellemesen, hivatalos hangnemben, de nem túl szárazon, sok esetben nem saját anyanyelven átadni a leendő film üzenetének lényegét, majd megválaszolni a zsűri keresztkérdéseit.
Szinte minden napunk valamilyen színházi élménnyel zárult. A Deutsches Theaterben látott Vihar (rend.: Jan Bosse) óriási hatással volt ránk energikus, fiatalos szellemességével és költői képeivel. Az ugyanitt játszott Frankenstein (rend.: Jette Steckel) már jobban megosztotta a véleményeket szövegközpontúsága és statikussága miatt.